BOTA BORRELIA – DR PHIL GER SIG IN I DEBATTEN OM BORRELIA – LYME DISEASE

Nu har den välkände TV-Doktorn fått käkarna om ett saftigt ben. Se showen och så ska vi se om han lyckas påverka utvecklingen för vår tids snabbast växande epidemi. Mandy –  som var en av huvudpersonerna i den amerikanska dokumentären ”Under our skin” gästar studion bland flera andra.

Jag har tagit hem två kopior av filmen från USA.

Jag har sett den och det är en av anledningarna att jag idag kämpar så hårt för att öka medvetenheten kring Borrelia/Lyme disease.

.

.

.

Läs mer om filmen och konsekvenserna den berättar om HÄR

En trailer av filmen:

.

En delseger för oss ”Lymies”

VIA DENNA SIDA så har jag fått tag på fler klipp från Dr. Phil

.Tacksam patient:

for-those-who-missed-the-dr-phil-show-plus-the-behind-the-scenes-uncensored

UPPDATERING: ett helt klipp (dock sämre ljud)

Det här inlägget postades i BOTA BORRELIA och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

19 kommentarer till BOTA BORRELIA – DR PHIL GER SIG IN I DEBATTEN OM BORRELIA – LYME DISEASE

  1. Ping: Hemimammas Fräcka Fredag – Pilutta dig Reinfeldt – oss kan du inte knäcka! « HEMIMAMMA – Brinner för en grön värld med ett rött hjärta och lever livet i närhet med döden!

  2. HEMIMAMMA skriver:

    ÄNTLIGEN börjar det röra på sig!

  3. Anna skriver:

    Fy fan vad bra rent ut sagt! Både ilska och tårar kommer när man ser avsnittet från dr Phil!!!

  4. Alicia skriver:

    Heja heja Dr Phil!! 😀 😀

  5. svorskan skriver:

    Jag tittade på trailern till filmen.
    Jag hoppas innerligt att filmen och Dr Phils engagemang kommer att ge ny kraft till forskning och godkännande. Whiplashskada som diagnos (WAD egentligen) har ju blivit accepterad. Jag hopaps att det bara är en kort tidsfråga för LD.
    Allt gott till dej och en kramelikram!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Filmen har varit ute sedan 2008, så jag hoppas att många ser den och blir medvetna…

      I andra hand önskar jag att Fredrik Reinfeldt och eller Anders Tegnell ska få Borrelia, så att de har personlig vinning i att sjukdomen erkänns i sin fulla horribla konsekvens – eftersom Moderater inte gör något av hjärtans kärlek eller altruism eller omtanke utan bara agerar i egen självisk sak.

      • svorskan skriver:

        För min del kan jag inte ens önska att de mest egoistiska i moderatledningen ska få WAD-skada. Det är alltför hemskt att tänka att någon annan ska behöva uthärda det jag går och gått igenom. Men, som i ”Liftarens guide till galaxen” skulle jag gärna ha ett vapen som gör att den jag riktar det mot helt innerligt förstår.
        För det är så, både för dig och mig att de som inte drabbats KAN inte till fullo förstå. Inte ens om de vill.
        Varmaste kramen och allt gott till dej!

      • HEMIMAMMA skriver:

        Ett sådant vapen vill jag också ha…

        Nej, men vad gör vi för att FÅ dem att förstå? =0(

        Hemikram

      • svorskan skriver:

        Åh, jag önskar att jag hade ett klokt svar här. Det verkar vara det svåra.
        Allt gott till dej med en bamsig kram!

      • HEMIMAMMA skriver:

        Ja och i mitt fall så har sjukdomen gjort mig bitter – inte bättre kanske – för jag tror inte politikerna ändrar sig förrän de själva drabbas… =0(

        Hemikramar ♥

      • svorskan skriver:

        Det är tyvärr alltför lätt att bli bitter.
        När jag blev drabbad, var det en oändlig sorg. Numer försöker jag ”gilla läget” istället för att vara ledsen och frustrerad. Inte lätt alla gånger.
        Önskar fortfarande en anings förståelse för min egen upprättelses skull.
        Allt gott till dej! Bamsekramar!

      • HEMIMAMMA skriver:

        Ja nog förstår jag dig allt och jag tycker du är en beundransvärd människa för det….

        Hemikram

      • svorskan skriver:

        Tack vännen. Jag beundrar dej med! Du är ju en Hemi! 🙂
        Vi är ju ganska olika. Vilket jag inte ser som negativt.Tycker om dej som du är!
        Allt gott till dej och största kramen!

      • HEMIMAMMA skriver:

        Ja, men om man vore lika så vore det ju inte lika intressant att språkas eller hur??

        Du har ett gott hjärta och det har jag med, och människor är vi båda.

        Känslor är känslor, det viktigaste är att jag inte skulle göra en fluga förnär oavsett vad jag känner…

        Största hemikramen till dig med goa ♥

      • svorskan skriver:

        Du har så rätt så! ❤
        Största kramen och allt gott till dej!

      • HEMIMAMMA skriver:

        Och bara det bästa till dig ♥

  6. Anonym skriver:

    Jag hoppas verkligen att något händer nu, i sju år har jag bett att få ta boreliaprov eftersom jag har haft fästningar och känt mig dålig. Har fått diagnos utmattningsdepretion. I oktober 2012 får jag äntligen lämna ett prov där dom upptäcker höga värden av borrelia, en gammal som satt sig på nervsystemet och en ny. Ingegerd i Visby.

Kommentera

