BOTA BORRELIA – RAPPORT FRÅN HEMIMAMMAS HORISONT

 

Hemimammas kamp – Mellan döden och livet – med pengar som insats…

Igår var vi till NBS, alltså NORSK BORRELIOSE SENTER i Oslo igen, för ett nytt läkarbesök med behandlingsplanering och vi åkte hem med STRÅLANDE NYHETER!!

Min make är i “princip” FRISK!!

Han saknar en liten bit till full kondis och att få hjärnan att tagga igång igen och han känner viss eftermiddagströtthet – men 90% av hans smärtor är borta och jag har sett honom hoppa jämfota och springa – något han inte gjort sedan han var 13 år och insjuknade – 27 år av hans liv, stal sjukdomen…

Han kommer att fortsätta att behandlas i tre månader till, för att vara säker på att så många spirocheter som möjligt tas av daga – men sedan så ska han vara “frisk”, dvs symptomfri, och om han är helt symptomfri efter tre månader utan medicin kommer han att friskförklaras. (men det är ingen garanti att han inte återinsjuknar vid ett senare tillfälle i framtiden tyvärr)

Skulle han börja uppvisa symptom igen så vet vi åtminstone vad som gäller…

Ja, min make bevisar två saker: man kan vara djävligt sjuk(han hade de värsta värden man sett på NBS) och man kan bli frisk, vilket bevisar sjukdomens verkningar och att behandlingen HJÄLPER!!

Jag själv känner mindre, men dock förbättringar och nu har vi beslutat om att växla mellan DOXYFERM (doxycycline) och Amoxicillin för att se om det biter bättre på mina symptom och från och men nu återgår jag till att ta Plaquenil mot cystformen (istället för superdyra Artemisia från läkarna i Augsburg) eftersom artemisian inte hjälpte (just mig). Rimactanet och azitromax står kvar precis som tidigare.

Kampen fortsätter för att göra sjukdomen synlig och förstådd i Sverige och till min glädje så har många hört av sig till mig och ber om råd och hjälp och det gläder mig att jag uppfattas som en auktoritet och kan göra något för andra. Jag kommer att försöka att svara alla/ringa efter bästa förmåga och ork…

Och det kommer jag att fortsätta med – även när vi ALLA blir friska i min familj.

Idag så har maken jobbat för första gången sedan november förra året, när han hamnade på Danderyds sjukhus och det gick över förväntan. Boppans inskolning på dagis är klar och det fungerar lysande.

Så nu mer än någonsin kan jag koncentrera mig på mitt eget välbefinnande och tillfrisknande.

Nu kommer kampen för att återställa allt som sjukdomen krossat för oss, bla vår ekonomi…

Om bara någon tidning skulle bry sig så har vi världens story!!

Det här inlägget postades i MIN FAMILJS ANAMNES, PERSONLIGA BERÄTTELSER och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till BOTA BORRELIA – RAPPORT FRÅN HEMIMAMMAS HORISONT

  1. Anders skriver:

    Hej! Tack för jobbet du gör!
    I onsdags dagen före er så gick jag igenom provresultaten på NBS-center och har ungefär samma värden som du har redovisat tidigare. Har både TWAR och Borrelia. Jag vet att ditt focus har varit på Borrelia av naturliga skäl. Min har varit TWAR då den sätter sig på lungorna och hela familjen hade bl.a. igenkläggade lungor. Båda smittar säkerligen mellan människor via sektret blod etc. Skillnaden är väl att Borrelia får vi ”oftast” via fästingbett men TWAR via luften från andra människor. Hursomhelst så har jag läst mycket om TWAR (cpn) genom åren och kan sköta min egen medicinering om jag vill. Den läkare som hjälper bl.a. Gunde hjälpte oss tidigare så att vi frisknade till. Han sa dock att den kunde blossa upp och mot det vilande delen så medicinerades vi inte tyvärr. Nu visade det sig att jag har båda Jag har haft rygg, huvud, axel, skuldror, bihålssmärtor av och till i över tolv år. Jag fick ett fästingbett på besök på Nämndö för dryga tolv år sedan. Cirka en månad efter så var nacken spänd och gjorde ont. Det var ruschigt men jag var vid två tillfällen till läkare och bad bl.a. om att göra Borreliatest vilket jag nekades då de inte funnits någon röd ring runt bettet. Sedan dess så har jag haft problem enlig ovan men inte varit så dålig som TWARen som jag antagligen fick för tre och halvt år sedan.

    På Borreliasentret talade jag med en kvinnlig läkare som verkade vettig. Hon ordinerade Doxyferm och den tyska medicinen. Kändes som lite, lite. Enligt behnadlingschema för cpn enligt så används Axitromax och Doxyferm tillsammans mot replikeringsfasen, och acetylcystein mot sporstadiet, samt Flagyl eller Metradinozole mot kryptiska stadiet. Läkaren sa riktigt att Metradinozole måste pulseras då det har fler biverkningar än det tyska pencillinet. Jag kände mig lite fundersam på det tyska pencillinet så jag funderar på hur jag skall göra. Det du skriver förtärker mina funderingar.

    Jag äter LCHF och fick en A4 med kostrekommendationer som bl.a sa att jag skall undvika kött från nöt och gris och äta fullkornsprodukter. De stod inget om fett på den heller. Skulle undvika mjölkprodukter. Smör? Hur har ni gjort?

    Vidare så skulle jag vilja veta mer om hur Borreliabakterien livnär sig inne i kroppcellen m.m. Det finns bra beskrivet om CPN på cpnhelp.org.

    Kan jag bli sjukskriven? Har inte varit det då jag varit egen företagare (men jag kan ju säga att ha massa anställda och åtaganden och jag inte mått bra har bitvis varit väldigt svårt.) Jag gnäller inte men fungerar inte bra då motståndet mot att ta tag i saker är mycket stort, glädjen i kroppen är låg, värk av och till. Orkeslösheten gör mig till ett offer då jag inte har kraft och motivation att ta ett arbete! Hur skall en sjuk människa kunna utföra ett arbete!?

    • HEMIMAMMA skriver:

      Kan du ta kontakt med mig via min mail för vidare befordring av telefonsamtal – då det är lättare för mig att berätta och kommentera än att skriva och jag kan besvara alla dina frågor.

      hemimamma@hotmail.se

      Varm hälsning och tack för ditt stöd.

    • Laine Grönlund skriver:

      Hej! Anders. Känner med dig då även jag har lidit av Borrelia och TWAR sedan 15 års ålder, (frisk sedan 3,5 år sedan) Det är en lång historia men jag har verkligen hittat min lösning för mina problem.. Tror nog att har man haft det länge så har man det kroniskt men kan hålla det nere och även bota nya infektioner. Jag fick två nya infektioner i somras med tre dagars mellanrum, klockrena med röda märken och allt. Tog ingen penicillin utan använde mig av Frekvensterapi.. Om du vill veta mer om detta så kan du ringa mig 0739254450.. googla på Rife som uppfann det på 20 talet. Läs hans historia.
      Karolinska forskar nu på Frekvensterapi och har samma maskin som jag har. Men de forskar på Cancer.. Jag har ju 44 års erfarehet av Borrelia och vad det kan ställa till med. Har haft 5 Borreliainfektioner. 3 olika sorter..Det finns hjälp även utan penicillin men kanske bra att börja med det.. Jag var hos Kleman och tog IV och oralt i 10 månader innan jag hittade Frekvensterapi på Hälsomässan i Sthlm.
      Hör av dig som sagt .
      Med vänlig hälsning

      Laine

  2. Mari skriver:

    Hej!
    Känner ni till att kolloidalt silver är ett naturligt antibiotika utan biverkningar och som fungerar utmärkt för många borreliasmittade? Är det något ni provat?
    Här kommer länkar om kollidalt silver…
    http://www.zarahssida.se/blog.php?bid=685&print=1
    http://www.ion-silver.com/allt.om.silver.html
    Bra Youtube-intervju:
    http://urenergi.wordpress.com/2011/01/06/dokumentar-och-dokument-allt-du-behover-veta-om-kolloidalt-silver/
    Ibland kan den lokala hälsokostaffären ha det i sitt sortiment. Annars går det att beställa från svenska leverantörer på nätet.

  3. Yvonne Lofquist skriver:

    Jag har haft/har så manga olika värksamheter I min kropp under årens lopp att det är svårt att utskilja orsaker, en hel del olyckor har jag varit med om med tex. whiplash som resultat. Men, jag har också haft många fästingar, dom flesta har jag förmodligen lyckats ta bort I tid men det kanske är så att dom är mer ”giftiga” än vi haft klart för oss. Har alltid älskat skogen och svampplockning och det känns svårt att inte gå dit så mycket som jag normalt önskar I min kropp. Har känt mig infekterad vid flera tillfällen och haft I omgångar en stor trötthet och total kraftlöshet – har fått borreliaprovet taget några ggr. men det har ju aldrig visat något. Har bl.a. fått diagnoserna hypotyreos, fibromyalgia och artros , har förutom tröttheten en massa symptom som jag knappt vågar berätta särskilt om för att jag inte vill bli stämplad som hypokondriker.
    Nu har jag bestämt mig för att prova kolloidalt silver, det känns som sista utvägen för att i bästa fall hinna med lite bra liv på äldre dar.

  4. Diana Hultberg skriver:

    Hej
    Jag har hittat denna fantastiska sida och jag misstänker Borelia eller TBE på mig och antagligen min son. Idag är jag s.k. utbränd och har läst på om det och här hittar jag artiklar om att detta och fibromyalgi m.m. kan vara just borelia. Jag blev fästingbiten för 2 1/2 år sen och vid samma tid började jag bli väldigt trött och fick hjärtklappningar sen smög symtomen på och 3-4 månader senare var jag utslagen med alla symtom som finns typ, och har varit sjuk sedan dess och ingen sjukskrivning och ingen ersättning någonstans ifrån, för jag inte orkade söka hjälp igen när jag vägrades sjukskrivning då jag sökte hjälp för hur jag mådde och fick säga upp mig. Min läkare förstod låångt i efterhand att jag verkligen varit sjuk och ger mig en retroaktiv sjukskrivning till försäkringskassan som jag försökte få igenom min rätt till sjukdoms grundande inkomst säkrad men fick klart avslag från alla omprövningar jag gjorde. Min nya läkare sedan Januari i år sjukskrev mig direkt dock hjälper det inte ekonomsikt men hon fattar och hon tog ett vanligt borelia test som klart inte visade nåt som jag misstänkte, samt en mängd prover på både sköldkörteln och mer utan resultat tyvärr. I våras blir min son attackerad av 26 små nymfer nykläckta som jag i panik plockade bort och var jätterädd, dock inget jag visade för min son, kort därefter börjar han klaga på återkommande huvudvärk med feber och kräkningar som kommer och går samt mycket ont i hela ryggen och ben och känner sig trött som jag.
    Nu blir det till att ta oss till Norges Borelia center men hur gör vi…?
    Vi måste verkligen bli utredda och få behandling.
    Ja ville någon tidning ta tag i oss så har vi verkligen historier ur verkliga livet som skulle chocka de flesta.
    Nå mig via
    diana.hultberg@outlook.com
    Vänliga hälsningar Diana

Kommentera

