BOTA BORRELIA – Under ditt skin…

Idag vill jag berätta om den film (igen) som kom att förändra hela min familjs liv. Som fick mig att förstå det fulla allvaret om min familjs situation och därmed likalydande för tusentals människor i vårt land.

“UNDER OUR SKIN”

Alla nedan klipp är från You-Tube, men jag vet att de inte är redigerade, eftersom jag i min ägo har TVÅ exemplar av den multi-belönade filmen, som jag specialbeställt från USA. Filmen gjordes av den medicinska journalisten Kris Newby (min förebild och hjälte just nu) och Andy Abrahams Wilson. Vi får följa olika människors öden och hur LYME/Borrelia påverkar deras liv. Allt från de läkare som med risk att bli dödade eller bli fråntagen sin läkarlegitimation, ändå lyder den Hippokratiska eden och försöker bota människor, till de människor som botats eller dött och den beskriver kampen för ett värdigt liv och rätten till vård i USA och det som speglas där, existerar i lika stor grad HÄR.

Kris Newby
Senior Producer

Kris is an award-winning screenwriter and science writer, with engineering degrees from Stanford and the University of Utah. Kris combines a strong science and writing background with personal experience as a person with Lyme disease

Andy Abrahams Wilson
Producer/Director/Camera

Founder of Open Eye Pictures, Andy Abrahams Wilson is a multi-award winning, Emmy-nominated producer and director of creative non-fiction films. Andy received a BA in cultural anthropology from Northwestern University, and an MA in visual anthropology from the University of Southern California, where he also studied at the USC Film School. He is a published author of articles in books and journals on visual anthropology and performance studies.

Man berättar i filmen om IDSA’s korrupta läkare som betalats för att låta medicinindustri och försäkringsbolag slippa undan notan för de ca 2 miljoner människor som har sjukdomen i USA.  Ca 20 000 nya fall om året i det stora landet. (10 000 nya fall i Sverige att jämföra med) Och det är samma här… Svenska riktlinjer styrs av IDSA.

Här ett klipp med Mandy Hughes (som är en källa till hopp för de sjuka) som är huvudpersonen i filmen i början och intervjuer med olika läkare, bla Dr Marie Savard omBorrelia:

CNN om Under our skin med Mandy Hughes

Här en debatt på om Borrelia på ABC DEL1:

Del 2  Del 3

Slutligen en intervju med Leslie Wermer från filmen om alla som dör i Borrelia/Lyme (hon dog en tid senare)

OFFICIAL WEBSITE

READ MORE:

Informationsfilm från Norge om Borrelia

http://www.lymeadvocate.org/  (den bästa sida jag sett om Borreliainformation)

http://lyme-aware.org/news/lyme-news/32-chronic-lyme-does-exist.html

Kris Newbys artikel som bevisar sk “lyme-rage”

Det här inlägget postades i BOTA BORRELIA och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till BOTA BORRELIA – Under ditt skin…

  1. Ping: Delgivning. | HANNIBAL(JAN)

  2. Svante skriver:

    http://www.dn.se/diverse/p8-import-slask-motor/adhd-diagnos-blir-hinder-for-korkort
    Hittade artikeln om ADHD, och körkort. ADHD kan vara en följd av Borrelia, ADHD diagnoserna ökar både här, och i USA. Vad ska man tro?
    Svante

  3. Gustav skriver:

    Tjenare. Intressant blogg. Jag skriver också om min borrelia. Ska åka till Norge ikväll och möte med Luneng imorgon. Känner mig fruktansvärt mycket bättre efter att ha fått tinidazole. Har Borrelia, Ehrlichia och Chlamydia Pneumonie.

Kommentera

