BOTA BORRELIA – DAGS FÖR BORRELIADAGEN 29 maj 2016

ANFANGHej alla ”warriors” out there! På söndag så är det dags igen. För tredje året i rad ska vi visa världen att vi inte tänker lida och dö i tystnad längre (ja, jag tar emot dödsbud och kondolerar i stort sett varje dag) och att våra led växer sig större, starkare och alltmer organiserade, både nationellt, men framförallt INTERNATIONELLT.

bannerwith-ticks

Över hela världen pågår just nu i maj, manifestationer, demonstrationer och aktioner under parollen ”May – lyme awareness month” och nätet fylls med texter och bilder av vår växande kraft.

Kl 12-16 är ni välkomna till MEDBORGARPLATSEN utanför och inne på Tranströmerbiblioteket, där ni kan träffa våra funktionärer, se vår utställning, titta på film och höra på mitt årliga tal. På grund av den kommande konferensen i juni så har vi tvingats avstå att ha flera talare, utan i år koncentrerar vi oss på INFORMATION och manifestation.

Tidigare år så har jag lagt ut mitt årliga tal på svenska i denna lilla lilla blogg, men jag har fått veta att man från USA och England tex översatt mina tal med hjälp av Google (och det kan ju låta lite fjantigt) och att det spritt sig bland ”lymies”, som skogseldar utan brandhelikoptrar. Det har skänkt mig global ryktbarhet – som jag ämnar använda.

Detta har föranlett mig att ta nästa steg, vilket innebär att jag själv kommer att skriva en engelsk version av talet, vilket kommer att distribueras bland mina Internationella vänner – världen över, en version som är både innehållsmässigt och meningsbyggnadsmässigt en prydnad för mitt andra modersmål. Må orden flyga fritt och högt!

Detta är mina två tidigare tal:

TALET 2014

TALET 2015

HOPPAS ATT VI SES DÄR

VARMT VÄLKOMNA!

organise

Enklaste sättet att bli medlem är att sätta in medlemsavgiften på föreningens
Plusgirokonto 165 18 27-6 eller Bankgiro 5921-6770.
Årsavgiften för medlemskap är 300:- för fullt betalande medlem.
200:- för pensionärer, familjemedlem, stödmedlem och studerande.
Glöm ej att skriva namn, adress, telefonummer och eventuellt mailadress.
Det går bra att maila uppgifterna till foreningen@borrelia-tbe.se .
Om du har några frågor ang. medlemskap ring eller skicka ett mail.
Kontaktuppgifter finns under Kontakta Oss.

I övrigt så fortsätter kampen som förut.

Stå på er innan läkarna står på er!!

botaborreliaFBgruppen

(klicka på bilden)

Jag vill också påminna om petitionen för DR X;

http://www.skrivunder.com/radda_dr_kenneth_sandstrom_-_aka_dr_x

Petition för att stoppa Mats Reimers mobbande

(Denna blogg skriver jag som privatperson och INTE i min kapacitet som Ordförande, och de åsikter som redovisas är mina egna och representerar inte Föreningens hållning och i händelse av kritik, bör den åläggas undertecknad.)

Det här inlägget postades i BOTA BORRELIA och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

