BOTA BORRELIA – Här kommer den nya tiden

ANFANGSommaren är över och det är dags att återvända till arbetet. För mig, personligen innebär framtiden en tids vila, efter jag lagt ner det  svärd som jag burit för Borreliaföreningen. Jag önskar nya Styrelsen lycka till och låt oss hoppas att de kan bistå medlemmar och patienter på det sätt som jag gjorde när jag räddade Föreningen, då jag blev Ordförande 2015. Ingen annan var beredd eller kunde ta på sig uppgiften, vilket innebar att jag, som i första hand är en människa av plikt, tvingades att ta på mig en mycket ansvarsfull och skrämmande roll. Jag hade visioner om vart vi behövde gå och gjorde mitt yttersta för att nå målen.

Bland det jag uträttade under min tid i Styrelsen och som Ordförande, var att jag såg till att Föreningen fick en IRL-kanal – en Facebookgrupp, efter modell Botagruppen, där medlemmar kan stödja varandra i realtid i kampen att bli friska. Jag såg också till att vi anordnade Borreliadagen, en årlig manifestation på Medborgarplatsen, där jag höll tal och vi mötte allmänhetens frågor.

För föreningens räkning så deltog jag också i NorVect 14/15 och NordTick.  Jag var på ALMEDALEN 2014/15 och kampanjade och talade med allmänhet och politiker. Jag deltog också på STRAMA-dagen 2016. Under åren så var jag förstås i mesta möjliga mån en stödperson för många drabbade och deras anhöriga. Jag höll föreläsningar och anordnade stödmöten för medlemmar i Stockholmstrakten. Jag förhandlade fram rabatter och mitt ursprungliga skäl för att tacka ja till uppdraget – möjligheten att hjälpa Dr Kenneth Sandström, genomsyrade allt jag företog mig.

Men det jag är mest stolt över, som jag hade som främsta dröm och vision, som jag arbetat nästan 5 år för att förbereda, förarbeta och nätverka inför, det jag slitit så länge för, som vi i somras kunde förverkliga;

Stockholmskonferensen ”Mini-ILADS” där några bland världens främsta läkare och forskare kom till Stockholm för att tala allvar med våra makthavare, dvs media, politiker och svenska vårdrepresentanter.

Konferensen blev en Internationell succé och jag kan inte få bättre beröm än det Leona Gilbert och Sissel Nuth Davidson (NorVect) gav mig efter konferensens slut och det de sade till mig, bär jag med mig i resten av mitt liv.

Men det är lätt att lyckas när man har ett så fantastiskt team som jag hade och jag vill tacka dem som främst bidrog till att Konferensen fick sådant genmäle världen runt:

Caroline, som fångade och skrev ner alla mina idéer

Per, som med sitt stora kunnande och enorma generositet, såg till att föreningen kunde spara stora summor pengar.

Mats, som med sitt enorma driv och envishet, mailade i det oändliga för att bjuda in våra målgrupper.

Christer, som alltid ordnar allt.

Självklart måste jag också tacka de som utgjorde konferensens själva kärna:

Dr Steven Phillips, Dr Leona Gilbert, Dr Armin Schwartzbach och inte minst min familjs fantastiske läkare, Dr Kenneth Sandström.

Och sist men inte minst ett stort tack till mina speciellt inbjudna gäster Sissel Nuth Davidson och Trine Dahlman, som gav sitt eget mycket uppskattade bidrag till Konferensen. Jag vet att Rolf Lunengs rättegång var i förra veckan och jag är med er i tanken de närmaste veckorna i väntan på dom. Ska han få kalla sig för det han är? LÄKARE

wp-1467300660355.jpg

I slutet av September så kommer den nya Styrelsen att väljas.

Mitt arbete för Borreliaföreningen är slut, men inte mitt arbete för alla som är sjuka. Nu går jag vidare till nya, större äventyr. Men mer om det i kommande inlägg.

Tack för den tid som varit – nu loggar jag ut.

organise

Stå på er innan läkarna står på er!!

botaborreliaFBgruppen

(klicka på bilden)

Jag vill också påminna om petitionen för DR X;

http://www.skrivunder.com/radda_dr_kenneth_sandstrom_-_aka_dr_x

Petition för att stoppa Mats Reimers mobbande

(Denna blogg skriver jag som privatperson och INTE i min kapacitet som Ordförande, och de åsikter som redovisas är mina egna och representerar inte Föreningens hållning och i händelse av kritik, bör den åläggas undertecknad.)

Det här inlägget postades i BOTA BORRELIA. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till BOTA BORRELIA – Här kommer den nya tiden

  1. yvonnelofquist skriver:

    Tack Angelica!
    Detta var en fin summary, jag delar gärna den om jag får.
    Klart att vi inte ska skiljas totalt pga detta avslut som ju bara är en markering att nu är det dags för nästa steg. Vi har ju ett uppdrag om än självvalt. Att hjälpa nästan så gott vi kan.

  2. kao skriver:

    Det verkar röra sej med tanke på upplysning och krav på bra vård när det gäller borrelia. Bl.a skedde en demonstration nyligen i Stockholm. Plus det som Krister skriver i kommentaren ovan.
    Kram
    Kao

Kommentera

