Bota Borrelia NU – Ny blogg om LYME DISEASE/ BORRELIA

Denna nya blogg är en Informations – och länksida om KRONISK BORRELIA och dess följder för tusentals offer…

En sjukdom som ökar i lavinartad hastighet(snabbare än HIV) och vars diagnos inte accepteras i vårt land. Svenska riktlinjer för hur sjukdomen BORRELIA utvecklas och ska behandlas och botas styrs av riktlinjerna iUSA, och i enlighet med dem så existerar inte Kronisk Borrelia som är Borrelias tredje stadium.

Samma ”Följa John mentalitet” som gör att Alliansregeringen följer USA i alla andra frågor – garanterar också att riktlinjerna som IDSA (Infectious disease society of America) sätter för hur och vilka sjukdomar läkare ska behandla i ett i tudelat USA (andra hälften läkare och patienter motverkas och jagas och tom mordhotas av bla försäkringsbolag som inte vill betala för behandlingar) får fortsätta att stå modell för Sveriges nationella riktlinjer – men till skillnad från USA och andra länder i denna fråga så tillåts inte den andra linjen och följaktligen, så står tiotusentals nya patienter varje år i Sverige utan diagnos och behandling och är nödd och tvungna liksom min make, att söka sig utomlands till egen kostnad, för att få diagnos och adekvat behandling.

Helt i särställning från övriga Europa och världen.

TROTS att sjukdomen i sitt slutliga skede kan leda till invaliditet – förlust av kontroll över alla fyra lemmar – och tom dödsfall. Minst ett misstänkt fall (16 årig pojke)under utredning i Sverige som jag känner till just nu, när jag precis börjat forska i saken. (400 namngivna dödsfall i sjukdomen i USA. Hur många var det som dog i svininfluensa nu igen?) och andra grava skador av dishabiliterande art – obotliga skador bl.a. i huden och i nervsystemet. Dessutom är det så att det bara är 50% som får den karaktäristiska ”Bulls eye” ringen –

Det paradoxala är dock, (fast helt i linje med Alliansens människofientliga politik) att en häst som får samma sjukdom, får den dyra intravenösa behandlingen direkt utan undantag oavsett stadie i sjukdomen, men man vill inte behandla människor på det sättet utan väljer långsam och ineffektiv tablettbehandling (Eftersom det allvarliga tredje stadiet inte finns i Svensk sjukvårdspolitik)

Så denna sida kommer kontinuerligt fyllas på med fler länkar till studier, artiklar och annat material som kan vara av intresse för den som är drabbad eller andra engagerade. Så småningom så kommer jag att sortera upp dem, när jag gått igenom allt jag kan finna.

Länkar och konstruktiv kritik och åsikter och annan information tas tacksamt emot i kommentarsfältet.

Om ni vill bidra till kampen och till hjälp för drabbade, så kan ni sätta in en gåva HÄR:

BORRELIAKONTOT

SEB 5694 – 01 979 15

MvH HEMIMAMMA, admin

Detta inlägg publicerades i BOTA BORRELIA och märktes , , , , , , . Bokmärk permalänken.

17 kommentarer till Bota Borrelia NU – Ny blogg om LYME DISEASE/ BORRELIA

  1. skvitt skriver:

    Görsnygg blogg!
    Jag tror du gör rätt som lägger detta ämne i en separat blogg. Det ger dig fria händer att skriva om vad du vill i dina andra bloggar och samtidigt bevara en överskådlighet kring vad du vill ha sagt om borrelia.

    Jag lägger denna blogg i min marginal så klart.
    Lycka till och kram!
    /Skvitt

    Gilla

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack Mäster Skvitt för ditt beröm och dina tankar. Du förstår precis hur jag tänker, och det är bra.

      Jag tänker mig en slags tidningstruktur eller som ST tex…

      Skulle du vilja vara med och skriva om Borrelia? (opolitiskt)

      Du är ju en man av vetenskap och har en enorm kunskap i att samla information…

      Fundera på saken min vän.

      Hemikram ♥

      Gilla

  2. Svante Svensson skriver:

    Har noterat din nya blogg, men mitt huvud är för närvarande tomt på idéer. Hoppas att det poppar upp något med tiden.
    Svante

    Gilla

    • HEMIMAMMA skriver:

      Just nu handlar det om att på bästa sätt distribuera informationen…

      Skulle du vilja vara med i denna blogg och skriva? Då kan du skriva när du vill bara du håller dig till ämnet och en någorlunda neutral politisk ton eftersom det visat sig att det inte spelar roll om det är en Socialdemokratisk eller borgerlig regering i just denna fråga…

      Fundera på saken min vän.

      Hemikram

      Gilla

  3. HEMIMAMMA skriver:

    Kan någon berätta för mig hur jag får bort OM rutan under inlägget?

    Gilla

  4. Mogi skriver:

    Mycket fin blogg som lyfter fram ett tungt ämne. Bra att ha allt samlat med en tydlig layout ♥
    Ska återkomma och läsa, titta osv. när jag har mer tid..

    Många varma kramar från Mogi

    Gilla

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack Mogi för ditt beröm och även om jag och min familj blir friska så småningom, så kommer jag aldrig att släppa denna fråga.

      Jag har en kraft och gåva och jag är skyldig livet att använda den till andras förfång. Det kanske är det som mitt har handlat om från första stund?

      Allt har varit ett sätt att samla kraft och erfarenhet för att orka vara den Don Quiqote jag måste vara…

      Hemikram

      Gilla

  5. Annelie Olsson skriver:

    Sprider den såklart…jättebra initiativ…All styrka till dig och familjen!!

    Gilla

  6. mariadesuede skriver:

    Dà gör du som jag, delar upp bloggarna i olika ämnen… Behàll bloggen sàhär, dà riktas läsningen mer pà innehàllet…

    Örnkramar ♥

    Gilla

  7. Vally skriver:

    Överskådligt och bra.
    Nu ser vi fram emot resultatet av resan till Oslo och jag uppmanar alla att att dra sitt strå till stacken.
    Så länge det finns liv finns det hopp.
    Kram från Vally

    Gilla

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack Vally för ditt varma support. Du har verkligen visat att när nöden sållar vänner finns vissa som står fast. Du är en högt värderad och uppskattad vän och jag är så tacksam att något visade dig vägen tillbaka till min blogg.

      Och du har rätt finns det liv finns det hopp.

      Varma Hemikramar

      Gilla

  8. Anne skriver:

    Har precis fått beskedet att min son har kronisk Borrelia Läkarna har diagnostiserat min 25 åriga väldigt friska sunda problemfria son med Epelepsi Tack för denna sidan vill givetvis vara med och påverka Med vänlig hälsning, Anne

    Gilla

Lämna en kommentar