BOTA BORRELIA – ÄT MER SALT!!

Sedan jag min make och min son konstaterades vara sjuka i TertiärBorrelia (tredje stadiet) så har en stor del av min tid handlat om att söka behandlingar och bot för den sjukdomen och alla andra som förknippas och som är så kallade co-infektioner till Borrelia.

Ibland ramlar jag på saker i den kampen som får min världsbild att förändra sig (för femtioelfte gången typ…) tex att Graviola kan bota Cancer och annat smått och gott.

Men alldeles nyss ramlade jag över något som inte bara är smått revolutionerande utan som vid närmare eftertanke låter fullkomligt självklart:

http://www.lymephotos.com/theory/index.html skriver om alla co-infektionerna och naturligtvis även Borrelia och i ovan länk

Så beskriver de deras teorier kring vanligt salt:

”Our theory is that due to the decreased consumption of salt in our daily diets, we have allowed the invasion of parasites into our bodies and those of our pets and livestock. Over the centuries, man has traditionally consumed approximately 20 grams of salt daily. The only time, other than current day, that man’s consumption has drastically decreased was during the Medieval Ages, when the landlords deprived the poor of salt, and the Black Death ravaged the population. Salt is an ancient bactericide, and killer of many of man’s pathogens.

For centuries, twenty grams of salt daily was the average intake due to the way meats were cured and foods were preserved. Man certainly lived a more outdoorsman’s lifestyle, yet there was no mysterious illness. Was it the presence of sodium chloride in his body that prevented Lyme from occurring? Lyme was first documented in the 1970’s. It is around the same time we were inundated with the “No Salt Diet” craze.

For years Japan had no cases of Lyme disease, and only recently with the new low salt soy sauce have cases been documented. As far as our animals go, cows were always given large blocks of salt licks, which were pure sodium chloride. The old ways protected our livestock from many pathogens that are coming into focus in today’s society.

Just recently, these blocks have become mineralized salt licks with minerals, medicines, and vitamins, that manufacturers claim is what our livestock need. They actually need the sodium chloride. This may explain the recent appearance of new illnesses such as Lyme, Mad Cow, and other parasitic illnesses among our livestock. They crave the sodium chloride. It is a natural instinct.

Just the same way that a hunter knows that if he puts out a block of salt, the deer will come. Bear reportedly tear the bark off fallen trees to lick salt. There are salt caves in Africa that draw herds of elephants at night, and the mothers break off chucks of salt and fed it to their young.

Maybe it is time we take a lesson from the animals. Eat more salt!”

Svensk översättning (min fria):

Vår teori är, att på grund av den minskade konsumtionen av salt i våra dagliga kost, har vi tillåtit en invasion av parasiter in i våra kroppar och våra husdjur och boskap. Under århundradena har människan förbrukat traditionellt ca 20 gram salt per dag. Den enda gången, förutom i nuet,som människans konsumtion av salt drastiskt minskade, var under medeltiden, då godsägarna berövade de fattiga saltet och digerdöden härjade i befolkningen. Salt är en gammal baktericid och dödar många av människans patogener.

I århundraden var tjugo gram salt det dagliga genomsnittliga intaget, på grund av det sätt kött och livsmedel bevarades. Man levde verkligen ett mer friluftsnära liv, och det fanns ingen mystisk sjukdom. Var det närvaron av natriumklorid i kroppen som hindrade Borrelia att uppstå? Lyme/Borrelia dokumenterades först under 1970-talet. Det är ungefär samma tid vi översvämmas av ”inget Salt Diet” manin.

Under många år hade Japan inga fall av Borrelia, och först nyligen med den nya lågsalthaltiga sojan har fall börjat dokumenteras. När det gäller våra djur, fick korna alltid ges stora block av saltstenar, som bestod av ren natriumklorid. De gamla sättet skyddade vår boskap från många patogener som kommer i fokus i dagens samhälle.

Alldeles nyligen har dessa block blivit konstgjorda mineraliserade saltstenar med mineraler, läkemedel och vitaminer vilket tillverkarna påstår är vad vår boskap behöver. De behöver i själva verket natriumklorid. Detta kan förklara den senaste tidens uppkomst av nya sjukdomar såsom Lyme/Borrelia,  Galna kosjukan och andra parasitsjukdomar  bland våra boskap. De behöver natriumklorid. Det är en naturlig instinkt.

Precis på samma sätt som en jägare vet att om han lägger ut ett block av salt, kommer rådjuren att lockas fram.  Björnar river enligt uppgift barken av nedfallna träd för att slicka salt. Det finns saltgrottor i Afrika som drar till sig hjordar av elefanter på natten, och mödrarna bryter av stora bitar av salt och matar sina ungar med det.

Kanske är det dags att vi tar lärdom av djuren.

Ät mer salt!

_________________________________________________________

Detta är verkligen värt att betänka. Minns att vi länge lurades att tro att mjölmat är nyttigt, något som man nu börjat revidera och numera talar emot. Liksom man äntligen börjar förstå att det är socker och inte fett som är boven i välfärdssjukdomarna…

Så varför skulle inte detta som verkar logiskt kunna stämma??

Om ni finner mer information kring detta så mottager bloggen det tacksamt.

SALT på wiki  och Natrium Klorid på wiki (eng båda)

Jag hittade en länk där salt är vitalt för att bota ett sjukdomstillstånd… det artar sig…

På återseende!

Detta inlägg publicerades i Alternativa Behandlingar, BOTA BORRELIA och märktes , , , , . Bokmärk permalänken.

20 kommentarer till BOTA BORRELIA – ÄT MER SALT!!

  1. Lasse A skriver:

    Observera att det salt som använts genom tiderna INTE är natriumklorid som är en industriellt raffinerad produkt och inte den naturprodukt våra förfäder och tidigare generationer använde. Havssalt eller bergssalt av typen Himalayasalt rekommenderas där mineralinnehållet är balanserat.

    Gilla

  2. Ulrika Victoriasdotter skriver:

    Tack så mycket! Mycket intressant. Själv blev jag rekommenderad att äta mera salt då jag mätte spänningar i tänderna. Det som också dödar bakterier är kalcium (den som haft utedass vet att man kalkar där bl.a.), vitlök, kollodialt silver. Själv blev jag helt symtomfri för ca 20 år sedan. Då visste jag inte att jag hade kronisk borrelia. Jag åt kalcium, mineraler, vitaminer och homeopatmedel under ett års tid. För den som är intresserad kan jag sända mera information

    Gilla

  3. tina skriver:

    gud vad intressant detta med salt,jag fick rådet att sluta med salt,av min öronläkare,pga av meniers,men min magkänsla sa tvärtom,jag slutade inte,jag tror jag behöver mer salt i stället.

    Gilla

  4. Anonym skriver:

    För mycket salt ger högt blodtryck och binder fetter det är inte alls bra skapar hjärt och kärlproblem. 20 g är ju över konsumtion snarare 1-3 g och mycket finns i kosten redan. Motion i kombination är bra och i vårt alkoholkonsumerande samhälle driver vi ut mycket av mineraler och salter.

    Gilla

Lämna en kommentar