BOTA BORRELIA – NORVECTS KONFERENS & Borreliadagarna

ANFANGNu är det dags att lämna in sin anmälan till årets viktigaste event i Borreliasammanhang i Norden.

NORVECT  sammankallar till en stor konferens om Borrelia och andra fästingburna infektioner och flera av världens främsta läkare och forskare i ämnet deltar, bla Dr Horowitz och Dr Burrascano. Avsikten är att ge nordiska, främst svenska och norska läkare möjlighet att få ny kunskap eftersom utvecklingen på området går i raketfart men Sverige har inte hängt med, till patienternas förfelande.

Man riktar sig främst till läkare och andra företrädare för vården, men fr.o.m. 26 april kan även patienter och anhöriga också anmäla sig.

LÄS MER HÄR

Undertecknad kommer att delta som representant för Svenska Borrelia & TBE-föreningen

Min uppgift blir att föra hem så mycket ny kunskap som möjligt och knyta nya kontakter och vidga samarbetet med mina norska kollegor. Förhoppningsvis ska det hjälpa oss i Sverige att ta dessa frågor upp till en högre nivå både politiskt och till det allmännas kännedom.

Jag har stora förhoppningar om framgång och jag vill rikta ett varmt tack till Siw och Sissel för att de låter mig delta.

Plakat_NorVect_konferanse

Plakat invitasjon_original (nedladdningsbar PDF för utskrift)

Informasjon_vektorbårne_sykdommer_2014_Norvect (nedladdningsbar PDF)

För några veckor sedan blev jag invald som Suppleant till styrelsen för föreningen och framöver så kommer jag att göra allt jag kan för att hedra uppdraget och att kunna föra kampen framåt. Den första och största uppgiften blir att fånga upp fler i föreningen så vi får en starkare röst. Alltså vill jag se att fler anmäler sig som medlemmar i föreningen.

SV BO TBE FÖ

Nu planerar vi Borreliadagarna där hela världen har olika manifestationer den 16-18 maj. Vi förbereder en demonstration i Stockholm lördagen den 17 kl 14. Återkommer med detaljer.

I övrigt så fortsätter kampen som förut.

Stå på er innan läkarna står på er!!

botaborreliaFBgruppen

(klicka på bilden)

Angelica Johansson aka

HEMIMAMMA

Detta inlägg publicerades i BOTA BORRELIA. Bokmärk permalänken.

En kommentar till BOTA BORRELIA – NORVECTS KONFERENS & Borreliadagarna

  1. Yvonne Löfquist skriver:

    Jag undrar hur man kan få med den yngre delen av läkarkåren till en sådan här bra konferens med möjlighet att faktiskt lära sig något som skulle gagna alla oss sjuka I ett längre perspektiv. Kan det vara så att dem inte skulle våga ta ett sådant initiativ, att gå emot den äldre makten eller vem som nu sätter stopp, eller kan det verkligen vara en brist på vilja att ta till sig nya kunskaper.

    Gilla

Lämna en kommentar