BOTA BORRELIA – Mörkläggningen fortsätter… Borrelia är politiskt farligt.

Ända sedan jag började att läsa in mig på Borrelia och co-infektioner för ca 8 månader sedan så har jag i mina efterforskningar kunnat se ett mönster träda fram.

Jag har alltså läst VARENDA ARTIKEL om Borrelia i de fyra största svenska tidningarna som finns på nätet. Sökordet Borrelia och jag har läst från sista artikel framåt.

Aftonbladet, Expressen, Dagens nyheter och Svenska dagbladet. (annat också förstås)

Från ca 1997 finner man artiklar om Borrelia på nätet. Fram till 2006 skriver man sanningen om sjukdomen och rapporterar om dödsfall och nya framsteg i forskning och kunskap osv.

Men 2006 händer någonting. Den socialdemokratiska regeringen bestämmer att borreliadiagnostik (och ca ett hundratal andra sjukdomstillstånd) och behandling ska skäras bort ur budgeten och så sker också. Det sammanfaller med att IDSA ger ut nya starkt kritiserade riktlinjer för sjukdomen i USA.

Artiklarna i tidningarna förändrar karaktär och man rapporterar om att ”borreliker” söker sig till Tyskland och man börjar redovisa den svenska hållningen inför sjukdomen. En friserad bild tar form och man känner till bakgrunden så förstår man varför.

2009 kommer en andra skiftning. Då har den nya Alliansregeringen beslutat tillsätta en arbetsgrupp med uppgift att gå igenom sjukdomen och dess behandling och riktlinjer och ett flertal namnkunniga läkare och forskare, bla Susanne Stiernstedt och Leif Dotevall finns med. Det man kommer fram till bygger på IDSA’s riktlinjer från 2006 och man har ”glömt” forskning man själv godkänt (som tex säger att sjukdomen smittar mellan mamma och foster och via bröstmjölk).

Då slutar man att skriva sanningen i tidningarna HELT- på nätet – och redovisar bara de officiella godkända uppgifterna som smittskyddsstyrelsen och läkemedelsverket tillåter.

Som ofta är klart missvisande och emellanåt rena lögner.

Men i pappersupplagan finns ofta försök till att sprida sanningen som alltså svårligen sprider sig via nätet.

Senast idag såg jag ett exempel på detta. Sitter med Norrtäljetidningens pappersupplaga från den 30 juli där sidan 2-3 och framsidan kretsar kring Borrelia och TBE och en person som lider av och berättar om kronisk Borrelia. Artiklarna är skrivna av Josefin Hagström. När jag letar efter artikeln på nätupplagan så får jag fram detta:

(bilden tagen med MW SNAP, ett captcha-program)

OBSERVERA DATUMET på den ”nyaste” artikeln. Inte ett spår av Josefins artiklar.

BORRELIA ÄR POLITISKT FARLIG – vi får INTE sätta press på USA.

Numera köper jag ALLTID papperskopian om jag ser att det handlar om borrelia.

Men ibland slås vissa av GUDOMLIG och poetisk rättvisa.

2006 får Socialdemokraternas GÖRAN PERSSON Borrelia och i sin bok berättar han om hur han står i talarstolen och inte minns vad han sagt. Många diskuterar vad som gjorde att sossarna förlorade valet. Jag tror att det berodde på att han inte längre kunde uppfylla sina plikter och att han avgick, hade inte med politiken att göra överhuvud taget, utan handlade om att han var tvungen att söka vård för att han var för sjuk.

Frågan är VAR och HUR han vårdades?

Jag vill dessutom påpeka att George W Bush Junior fick och behandlades för Borrelia samma år… *ler*

HEMIMAMMA

Bonuslänkar:

http://www.b-c-a.de/index.php?id=97&L=1

http://www.newsmill.se/node/7986

http://underourskin.com/blog-headlines

http://www.lyme-symptoms.com/LymeCoinfectionChart.html

Detta inlägg publicerades i BOTA BORRELIA och märktes , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till BOTA BORRELIA – Mörkläggningen fortsätter… Borrelia är politiskt farligt.

  1. Pingback: Hemimammas tankar – Tillökning i Hemifamiljen – Junibackens nya drottning! « HEMIMAMMA – Brinner för en grön värld med ett rött hjärta och lever livet i närhet med döden!

  2. lovetolivemore skriver:

    Min teori i det här är att det har forskats fram en massa dyra läkemedel för att hämma symtomen för de sjukdomar som borrelia ”härmar”, d v s ALS, Parkinsons, MS, ME mm. Man vill därför inte erkänna kronisk borrelia, TWAR mm för då skulle ju människor bli friska och de fick inte sälja dessa dyra mediciner. Alltså har de stora läkemedelsföretagen köpt de som bestämmer.
    Att det nu fokuseras så påTBE men inte borrelia beror på att de vill sälja vaccinationer. Alltså enligt min teori så har vi med starka krafter som motarbetar oss att bli friska.

    Gilla

  3. Pingback: Läsvärt om Borrelia. | HANNIBAL(JAN)

  4. Pingback: Sjukdomen som inte finns | skvitts

  5. Pingback: BOTA BORRELIA – Mer mothugg för Reimer och hans anhang. | Bota Borrelia – Offer för sjukdom, inte samhället

Lämna en kommentar